donderdag 3 mei 2018

De Telegraaf 21 april 2018 Vamp of ramp?

Zaterdag 21 april 2018 stond op de voorpagina van De Telegraaf 'Vamp of ramp?', in de krant stond het artikel 'Brandarisvrouw zet eiland in lichterlaaie', de strekking van het artikel klopt, te weten dat Nicolette van Berkel allerlei op zijn minst vreemde berichten de wereld in slingert om op die manier "haar verhaal" te verdedigen. Het deel van het artikel wat over mij gaat, had wat mij betreft wat feitelijker gemogen.

Vamp of ramp?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1944438/vamp-of-ramp

Brandarisvrouw zet eiland in lichterlaaie
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1943934/brandarisvrouw-zet-eiland-in-lichterlaaie


Vamp of ramp?


Brandarisvrouw zet eiland in lichterlaaie (pag 1)


Brandarisvrouw zet eiland in lichterlaaie (pag 2)

Nadat de journalist mij maandag 16 april 2018 had gebeld en ik hem allerlei informatie had toegestuurd, heb ik niet de kans gekregen 19 april 2018 om het deel van het verhaal wat over mij ging te lezen en te corrigeren op feitelijkheid voor dat het naar de drukker zou gaan. Ik kreeg de tekst onder embargo pas op 20 april 2018 toegestuurd, dit nadat mij was verteld dat het al bij de drukker lag.

Het deel van het artikel  wat over mij gaat had wat mij betreft feitelijker behoren te zijn, in mijn woorden:

================================================

De kwestie bereikt aan de vaste wal ook Dedemsvaart waar de actiegroep 'StopPestenophetWerk.nu' zetelt. Grondlegger Gerrit Hartholt steunt Nicolette aanvankelijk: "Veel slachtoffers van pesten op het werk zien in van Berkel een soort boegbeeld, waarmee geprobeerd zou kunnen worden om de aanpak van pesten op het werk op de agenda te krijgen, echter op een gegeven moment kreeg ik mijn bedenkingen. Ik kwam er achter dat zij mij gebruikte, net als vele anderen, als loopjongen op sociale media. Ze schreef zelf berichtjes over 'tegenstanders', berichtjes waarvan zij hoopte dat ik die via een thema-account op sociale media zou plaatsen. Wat ik toen niet door had, maar nu weet is dat die berichtjes van haar kant bedoeld waren om 'tegenstanders' te intimideren. De maat was vol toen Nicolette een vrouw beschuldigde van het bestelen van senioren bij wie ze vroeger schoonmaakte, en hem vroeg om contact op te nemen met een werkgever van een andere 'tegenstander'."

Hartholt weigert na enig beraad contact op te nemen met die werkgever en weigert iets over de beschuldigde te plaatsen, tevens licht hij de beschuldigde Anneke Klompenmaker in: "Ik dacht: als Nicolette beweert pestslachtoffer te zijn, waarom pest ze dan zelf?" Zijn 'kritiek op van Berkel' zal hem flink bezuren. Nicolette noemt hem onder meer 'autist'. De valselijk beschuldigde Anneke doet aangifte tegen van Berkel als zij een duidelijk intimiderende tweet plaatst: "Met de naam van mijn broodjeszaak De Dis erbij. Ik vrees klanten te verliezen, ook omdat van Berkel nog steeds over mij tekeer gaat."

================================================

P.S. Reactie Victor van Wulfen 21 april 2018 via twitter:
https://twitter.com/victorvanwulfen/status/987671262272086016
Citaat: "Met één correctie, namelijk dat ik niet WEET dat er iets verborgen wordt gehouden maar het wel VERMOED (zoals ik dat gezegd heb) onderschrijf ik de strekking van het artikel wel.
Ik hoop voor alle betrokkenen dat het volledige verhaal snel bekend wordt." Einde citaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten