zondag 6 maart 2022

Gerrit Hartholt kandidaat lijsttrekker D66 Hardenberg (mei - juni 2021)

In de periode eind mei 2021 - begin juni 2021 stond ik kandidaat als kandidaat lijsttrekker D66 Hardenberg, wegens de coronapandemie, de coronapandemie regels en de korte tijd de er was zijn er in die periode bijna geen campagne activiteiten geweest in deze. Hierbij de manier waarop ik mij aan de leden van D66 wonende in de gemeente Hardenberg heb gepresenteerd. #transparatie. Het kandidatenboek wat de leden hebben ontvangen zag er qua layout iets anders uit (als het gaat om mijn deel). Wat hier staat is zoals ik het heb aangeleverd (ook qua layout).


campagnedocument Hartholt (mei - juni 2022) pag 1


campagnedocument Hartholt (mei - juni 2022) pag 2

===========================================

Deze foto is gemaakt door Foto Theo.

Beste leden van D66 Hardenberg

Mijn naam is Gerrit Hartholt, ik ben geboren iets ten noorden van Dedemsvaart (gemeente Avereest) en woon nu al heel lang in Dedemsvaart. Getrouwd en kinderen.Ten gevolge van een ernstige situatie van pesten op het werk ben ik helaas in de WIA geraakt, vandaar dat de D66 slogan ‘We laten iedereen vrij, maar laten niemand vallen’ mij aanspreekt.

Een belangrijke reden voor mij om begin november 2017 lid te worden van D66 is omdat ik met onderwerpen als actieve donorregistratie en reguleren softdrugs (in mijn woorden stop “subsidiëring” softdrugsbendes) mij meer thuis voel bij D66 dan bij andere partijen.

Mensen die mij kennen weten dat ik ondanks mijn beperkte belastbaarheid (nasleep van de genoemde situatie rond pesten op het werk), mij al jaren inzet voor meer veiligheid, meer werkgelegenheid, meer duurzaamheid, meer menselijkheid en voor de regio Noord-Oost Overijssel meer bereikbaarheid. Actueel doe ik dat onder andere via:
- de lobby 'Meer woningen voor jongeren door de bouw van meer woningen voor senioren'  in dit kader in samenwerking met KBO PCOB Overijssel is februari 2020 de bijbehorende petitie aangeboden aan de Provinciale Staten van Overijssel en minister Ollongren heeft aug 2020 gewezen op doorstroming woningmarkt m.b.v. seniorenwoningen
- de petitie 'Stop de verkooptelefoontjes' / 'Stop de illegale handel in contactgegevens'
- de petitie 'Verbeter reïntegratie slachtoffers (seksuele) intimidatie en pesten op het werk'  (in dit kader ben ik er blij mee dat D66 druk bezig is met het onderwerp verantwoord gedrag)
- Geen Woorden maar Banen
- de actiegroep Stoppestenophetwerk.nu
- de werkgroep ouderbetrokkenheid van het IJslandse Model in Dedemsvaart
- de medezeggenschapsraad van het Zeven Linden College Dedemsvaart

Binnen D66 heb ik o.a. het volgende gedaan:

- aspirant lid steunfractie D66 Hardenberg
- aangenomen amendement november 2018 verkiezingsprogramma D66 Overijssel samengevat 'Meer woningen voor jongeren door de bouw van meer woningen voor senioren'.
- aangenomen motie D66 congres 109 maart 2019 titel 'Herziening takenpakket politie om de politie te ontlasten'.
- kandidaat provinciale staten Overijssel namens D66 plek 20 maart 2019.
- aangenomen amendement D66 verkiezingsprogramma D66 congres 112 november 2020 samengevat 'Aanpakken van de oorzaken van vluchten'.
- lid schrijfgroep concept verkiezingsprogramma D66 Vechtdal 2022 – 2026
- contacten onderhouden met de D66 Tweede Kamerfractie inzake het onderwerp ‘Stop de verkoop-telefoontjes’, resultaat deelname Lisa van Ginneken D66 TK aan de petitieaanbieding 18 mei 2021.

Mijn speerpunten als kandidaat lijsttrekker D66 Hardenberg (mei / juni 2021):

* Woningbouw: Meer woningen voor jongeren door de bouw van meer woningen voor senioren.
* Jeugd: Investeren in de jeugd via 'Het IJslandse Model' (sluit aan bij de rijke schooldag zie D66 NL)
* Zonneparken: Liever zonnepanelen op daken, het IJsselmeer en in woestijngebieden zoals de Sahara (groene waterstof), dan zonnepanelen op landbouwgrond.
* Bereikbaarheid: Verbetering bereikbaarheid gemeente Hardenberg, door o.a. een veiligere N36 en realisering Nedersaksenlijn.
* Fractie: De totstandkoming van een steunfractie D66 Hardenberg

In de media de afgelopen jaren o.a.:

- Campagne jas te koop via Marktplaats haalde tot mijn verrassing het NOS 8 uur journaal 19 maart 2018.
- Item EenVandaag over Europa 16 mei 2019 (video):
https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/521890/
- Fietspad Zuiderbos Dedemsvaart krijgt dynamische LED-verlichting 25 februari 2020 de Stentor.
https://www.destentor.nl/hardenberg/fietspad-zuiderbos-dedemsvaart-krijgt-dynamische-led-verlichting~a3d98649/
- Spraakmakers NPOradio1 vraag aan Martin van Rijn Aedes over 'Meer woningen voor jongeren door de bouw van meer woningen voor senioren' 08 april 2021:
https://twitter.com/SpraakmakersOp1/status/1380089752456691716?s=03
- Gerrit uit Dedemsvaart biedt 18 mei 2021 Tweede Kamer online petitie aan inzake 'Stop de verkooptelefoontjes' / 'Stop de illegale handel in contactgegevens' de Stentor:
https://www.destentor.nl/hardenberg/stop-de-verkooptelefoontjes-gerrit-uit-dedemsvaart-biedt-tweede-kamer-online-petitie-aan~aa2047e4/ 

Voor vragen, nadere kennismaking en eventueel een wandelafspraak kunt u met mij contact opnemen.

Gerrit Hartholt kandidaat lijsttrekker D66 Hardenberg

hartholtd66@gmail.com

*(Tekst 06 maart 2022 gecorrigeerd op enkele punten.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten