donderdag 10 maart 2022

Tekst aangeleverd aan INDedemsvaart (09 maart 2022)


DMC vogel 2021

Hierbij de tekst zoals ik die aangeleverd heb aan INDedemsvaart 09 maart 2021.

==============================================

Op verhaal komen met politici. (versie 09 maart 2022 nu wel definitief)

De mens achter de politiek.

Gegevens:
Naam: Gerrit Hartholt
Woonplaats: Dedemsvaart
Leeftijd: 57
Partij: D66

12  persoonlijke vragen van INDedemsvaart aan: Gerrit Hartholt

Wat wil jij betekenen voor de gemeente Hardenberg en voor Dedemsvaart in het bijzonder?

- Willen we jongeren aan een woning helpen, dan is doorstroming op de woningmarkt broodnodig. Daarom pleit ik voor 'Meer woningen voor jongeren door de bouw van meer woningen voor senioren'.

- In aansluiting daarop pleit ik er voor om onze senioren te vragen wat hun toekomstige woonwensen zijn, en om vervolgens zoveel mogelijk aan de toekomstige woonwensen van onze senioren te voldoen.

- Ik zet mij in voor een veilige en vlotte N377 tussen Lichtmis en Coevorden.

- Ik zet mij ook in voor een veilige en vlotte N36, de N36 moet in ieder geval verbreed worden.

- Aangezien de bereikbaarheid van Hardenberg en Ommen de laatste jaren flink verbeterd is, ben ik van mening dat nu Dedemsvaart aan de beurt is. Dit kan door op- en afritten in de N36 ten zuiden van Dedemsvaart te realiseren. Wat dan ook nodig is, is een ontsluitingsweg vandaar naar het industrieterrein in Dedemsvaart.

- Meer controle op de coffeeshop in Dedemsvaart.

- Afrondend: Meer zonnepanelen op daken, en zonnecarports. Minder zonnepanelen op landbouwgrond. Nu voedsel duurder aan het worden is, is zonneparken op goede landbouwgrond niet logisch. Wat wel logisch is, is veel zonnepanelen in woestijngebieden plaatsen (zoals in Noord-Afrika) en dan de aldaar opgewekte duurzame energie naar Europa transporteren.

Wie of wat inspireert jou?
De gelijkenis van de talenten. (staat in de bijbel)

En hoe hoop jij de kiezers te inspireren?
Door een eerlijk verhaal te houden, en door met goede ideeën te komen.

Wat is je lievelingsboek?
Geen lievelingsboek, maar wel belangrijk: Het grootboek van de Tweede Wereldoorlog.

Als je zelf een boek zou mogen schrijven, waar zou dat dan over gaan?
Dat zou er over gaan dat mensen geen rationele computers zijn, maar emotionele neurocomputers. (Of te wel het belang van een goede sociaal-emotionele ontwikkeling.)

Welk hoofdstuk in je leven zou je nog eens over willen doen?
Mijn jeugd.

Hoe wil jij geschiedenis schrijven? Oftewel, hoe wil jij herinnerd worden?
Als iemand met goede ideeën.

Waar mogen we jou midden in de nacht voor wakker maken?
Goed nieuws over het onderwerp stop pesten op het werk.

Wat is jou grootste ergernis?
Waar ik mij aan erger is leugenaars, ben allergisch voor leugenaars (waaronder leugenaars die werken met halve waarheden en verdraaide waarheden).

Heb je ooit een moment gehad dat je het liefst door de grond wilde zakken?
Het moment dat ik te horen kreeg (telefonisch) dat als ik op mijn eigen werkplek op mijn eigen afdeling zou willen blijven werken en er zou iets gebeuren, dat dat dan voor eigen risico zou zijn. (Die werkgever zorgde niet voor een veilige werkomgeving.)

Waar ben je trots op?
Dat ik ondanks soms hele moeilijke omstandigheden, altijd ben blijven werken aan herstel en mij constructief heb opgesteld, iets wat nu resultaat begint op te leveren.

Is er een plek in onze gemeente waar je het liefst naartoe gaat? En daarbuiten?
De Kotermeerstal in Dedemsvaart om te wandelen. En iets verder weg, de natuur in de omgeving van Stegeren (gemeente Ommen).

==============================================

URL:


Twaalf persoonlijke vragen aan Gerrit Hartholt pag 1


Twaalf persoonlijke vragen aan Gerrit Hartholt pag 2

Gerrit Hartholt kandidaat raadslid D66 Hardenberg plek 5
#stemgerrit 14/15/16 maart 2022
https://d66.nl/hardenberg/mensen/gerrit-hartholt/
https://nl.linkedin.com/in/gerrithartholt/nl
http://www.gerrithartholt.nl/
Mail: hartholtd66@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten