woensdag 18 juni 2014

Stand van zaken 7 principes CDA

Op de discussie en opinie website www.christendemocraat.nl staat een interview met Sybrand van Haersma Buma over de 7 principes van het CDA.

http://www.christendemocraat.nl/2014/06/interview-met-sybrand-buma-politiek-mag-zich-vaker-verwonderen/

Hierbij mijn reactie op dat interview:

Ten 1e is mijn vraag: hoeveel CDA leden kennen de 7 principes uit het hoofd?

Ten 2e wanneer kan ik reactie verwachten op mijn inbreng op de 7 principes? Ik heb mijn inbreng begin november 2013 geleverd.

Mijn inbreng bestaat uit 7 ideeën voor 7 principes:

1) Meer banen door lastenverschuiving
2) Duurzaamheid als kans
3) Voetbalhooligans aanpakken
4) Van nazorg naar voorzorg
5) Talenten benutten / Talenten ontwikkeling
6) Initiatieven uit de samenleving een kans geven
6) Vertrouwen in CDA familie herstellen

Voor de volledige teksten bij mijn 7 ideeën zie de volgende URL:
N.a.v. idee 7 het volgende. Waar ik mij al enige tijd over verbaas is dat het CDA de kans heeft laten liggen om vóór 19 maart 2014 en vóór 22 mei 2014 het vertrouwen in het CDA volledig te herstellen. Verkiezingen win je niet door ná de verkiezingen het vertrouwen te herstellen (Henk Bleker die ná de verkiezingen van sept 2012 naar Boekel afreist om te horen wat er leeft), maar door vóór de verkiezingsdata het vertrouwen te herstellen.
Persoonlijk vindt ik het hele 7 principes verhaal van Sybrand veel te wollig, het thema Normen en Waarden of zo u wilt De Nieuwe Moraal daar voel ik, mits voorzien van de broodnodige daden (vb voetbalhooligans aanpakken), veel meer voor.

Verder vindt ik dat het CDA slagvaardiger moet worden, niet alleen als het gaat om 'de 7 principes' of 'de nieuwe moraal'. Maar ook om zaken als al meer dan 10 jaar roepen coffeeshops naar nul. Het resultaat van dat laatste is anno 2014 niet nul, en de softdrugsbendes worden nog steeds slapende rijk. Als je tegen softdrugs bent, dan ben je toch ook tegen het slapende rijk worden van de softdrugsbendes?

De kiezers willen geen 7 wollige principes, de kiezers willen 7 toekomstgerichte daden.
Met vriendelijke groet Gerrit Hartholt
Kandidaat gemeenteraad Hardenberg lijst 1 plek 26
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2014/03/lijstduwer-op-de-zeepkist.html
Initiatiefnemer diverse aangenomen resoluties (vb over werkgelegenheid)
http://nl.linkedin.com/in/gerrithartholt/nl
Initiatiefnemer actie en petitie Geen Woorden maar Banen
http://geenwoordenmaarbanen.blogspot.nl/2014/05/startpagina-gewomaba.html

P.S. Samen kunnen we meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten