zondag 4 december 2016

Sinterklaas surprise Zwembad / Zwemmen

Deze Sinterklaas surprise (gemaakt door enkele surprise Pieten) is dermate goed gelukt dat ik daarover enige foto's op mijn weblog wil zetten. Het is een Sinterklaas surprise met als onderwerp Zwembad / Zwemmen.


Sinterklaas surprise zwembad / zwemmen (2016) foto 1


Sinterklaas surprise zwembad / zwemmen (2016) foto 2


Sinterklaas surprise zwembad / zwemmen (2016) foto 3

De poppetjes dat zijn playmobil poppetjes, en het "water" is gelei, het e.e.a. ziet er heel goed uit. Complimenten aan de surprise Pieten die hier aan hebben (mee)gewerkt.

Groet Gerrit Hartholt (december 2016)

19 opmerkingen:

  1. Geweldig gemaakt zeg! Mijn broer doet ook aan wedstrijd zwemmen dus een leuk idee voor een suprise volgende jaar! Echt een goed gelukt zwembad
    en volgens mij ook niet heel moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geachte meneer of mevrouw van Gerwen, dank voor de leuke reactie.

      Mocht ik de surprise Pieten spreken (die zitten nu in Spanje vermoed ik), dan zal ik uw compliment doorgeven.

      Tip: De gelei die als zwemwater gebruikt is voor deze surprise moet wel voldoende afgekoeld zijn wil het bruikbaar zijn voor het juiste effect. De surprise Pieten hebben de surprise daarom niet te groot gemaakt zodat het in een koelkast pastte.

      Veel surprise plezier.

      Groet Gerrit Hartholt.

      Verwijderen
  2. Beste meneer Hartholt,

    Hartelijk dank voor de tips!
    Hier ga ik zeker wat mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Beste Nadine.

      Dank je wel. Als ik de suprise Pieten eind dit jaar spreek dan zal ik het ook aan hen doorgeven. ;-)

      Groet Gerrit Hartholt.

      Verwijderen
  4. wat een leuk idee!!! ik heb een vriendin die heel graag zwemt kan iemand me vertellen waar ik de gelei kan halen of maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste anoniem.

      Na de zoekopdracht 'Doorzichtige gelei maken' vondt ik oa de volgende informatie.

      http://www.budgetkoken.be/taart/taartgelei-zelf-maken.php

      Groet Gerrit Hartholt.

      Verwijderen
  5. Super leuk gedaan!
    Waar hebben jullie het inpakpapier vandaan zodat het lijkt op zwembad tegeltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem.

      Dank voor de vraag.

      Ondergetekende heeft deze surprise niet gemaakt, dat heeft iemand anders in de familie gedaan. Daarom weet ik niet precies hoe ze het gedaan hebben. Aangezien de "zwembadtegeltjes" in de gelei zaten, kan ik in ieder geval wel aangeven dat ze geen inpakpapier gebruikt hebben als "tegeltjes" motief.

      Gezien de stevigheid van de "tegeltjes" kwam het mij meer over als een soort placemat.

      Tot zover.

      Groet Gerrit Hartholt.

      Verwijderen
  6. ik vind het een heel goed idee met het gelei. maar hoeveel gelei hebben jullie ongeveer gebruikt voor het hele zwembad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Unknown.

      Ik heb (zojuist) even navraag gedaan bij de makers van dat zwembad.

      De makers hebben 2 of 3 pakjes gelatine van dr Oetker (a 12 blaadjes) gebruikt. 1 pakje levert 1 liter gelatine op, dat is dus in deze surprise dus 2 of 3 liter.

      Afhankelijk van de grootte van het beoogde zwembad is het dus handig op uit te rekenen hoeveel liter gelei er nodig is. 1000 cm3 is even uit mijn hoofd 1 liter.

      Groet Gerrit Hartholt.

      Verwijderen
  7. Hallo Gerrit,

    Wat een leuk en origineel idee en enorm zin dit te maken , vraagje: waar doe ik de surprise in? Grote groet Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Edith.

      Dank je wel voor de vraag.

      Voor de duidelijkheid ik heb die surprise niet gemaakt, maar weet er wel het eea van, en ik heb een hotline met surprise-Piet(ernel).

      Je neemt een doorzichtige opbergvak met vastklikbaar deksel. (Een niet te hoge versie.)

      Voor de zwembad bodem (blokjesmotief in dit geval) is voor zover ik weet een placemat gebruikt. Een andere optie is een blokjesfoto printen en plastificeren.

      Edith het beste.

      Groet Gerrit Hartholt.

      Verwijderen
  8. Hoi,

    Weet jij toevallig de omvang/liter van dat bak en waar die vandaan bij komt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi.

      Je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld de navolgende bak:

      https://www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fcdn3.jysk.com%2Fgetimage%2Fwd2.large%2F12633&imgrefurl=https%3A%2F%2Fjysk.nl%2Fopbergen%2Fmanden-en-dozen%2Fplastic-opbergers%2Fopbergbox-smartstore-classic-14-m-deksel&docid=Ao4ZphmzZW1m9M&tbnid=QHdKJCc_HfkxlM%3A&vet=10ahUKEwj1pI_3pfDeAhWByaQKHWJjBE0QMwjRASgGMAY..i&w=1280&h=791&hl=nl&safe=off&bih=706&biw=1536&q=plastic%20bak%20met%20deksel&ved=0ahUKEwj1pI_3pfDeAhWByaQKHWJjBE0QMwjRASgGMAY&iact=mrc&uact=8

      Gevonden na een zoekopdracht bij afbeeldingen: Plastic bak met deksel.

      De Hema heeft voor zover mijn geheugen strekt ook dat soort bakken, en Marskramer had ze volgens mij ook.

      Verwijderen
    2. Omvang van het voorbeeld:
      Breedte: 30 cm, Lengte: 40 cm, Hoogte: 12 cm

      Verwijderen
    3. Hema:
      https://www.hema.nl/wonen-slapen/opbergen/kunststof-opbergsysteem/opbergbox-40-x-30-x-12-cm-39822004.html?gclid=Cj0KCQiArenfBRCoARIsAFc1FqfBvcL6lihn4LhKVIPcRIK9B6Ex8mPj6OU0t-T8iZNoHoAbGzcYdpEaAhYiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

      Verwijderen
  9. Respect voor al uw uitgebreide antwoorden. Mede omdat u de surprise niet zelf gemaakt heeft!

    BeantwoordenVerwijderen